miercuri, 5 ianuarie 2011

In drum spre Marte

Numaratoarea inversa a inceput odata cu noul an. Sunt in culmea fericirii ca particip la expeditia RoMars 2011, prima expeditie romaneasca de acest tip. Noi vom "deschide" sezonul la MDRS, urmati de echipajul ESA (European Space Agency), NASA si NASA Academy (printre altii). Vor fi doua saptamani de studiu si cercetare intensiva in conditii care simuleaza viata pe Marte.

Din 2011 Romania este membru cu drepturi depline al ESA. Ce de realizari exceptionale are tara mea in domeniul spatial! Inca mai am, pastrata foarte bine din 1981 cartea postala cu poza si semnatura lui Dumitru Dorin Prunariu, primul astronaut roman. Acum este randul meu sa visez la calatorii interplanetare si motivatiile pentru acestea.

Dar pana la visat mai am de finalizat rezumatele de la propunerile de cercetare, de invatat tot ce pot despre Musk Observatory (si telescopul sau) si de impachetat lucrurile reale. Si se pare ca asta nu este o chestie tocmai simpla http://mdrs.marssociety.org/home/the-mdrs-team/personal-packing-lists de facut.

"Ce sa imi iau cu mine?", ma tot gandesc, si imi vin tot felul de idei care imi aduc aminte de sondajele acelea de opinie pe care le primeam prin mail de la prieteni, de genul "daca maine pleci pe o insula pustie ce vrei sa iti iei cu tine?" O calatorie spre Marte dureaza cam noua luni dus noua intors plus cat mai trebuie asteptat acolo pentru fereastra de lansare inapoi. Care ar fi cele zece lucruri de care nu m-as putea desparti nici macar pe Marte?
"Ciocolata!!!" imi spune ceva mic care topaie in sus si in jos de bucurie doar la gandul acesteia. Hmm, ma gandesc: "The Songs of Distant Earth" si "Oceanic", albumele mele preferate de muzica ce m-au insotit pretutindeni in lume mai ales ca o sa stam cam prost cu apa (se pare ca simularea este destul de reala si asta include lipsa apei sau mai precis distribuirea ei rationalizata).

Voi ce v-ati lua cu voi daca maine ati pleca pe Marte? Care ar fi cele zece lucruri fara de care nu ati putea trai?

Asteptam raspunsurile de la voi pe adresa romars2011(@)gmail.com si intre timp ne gandim la un premiu adecvat pentru raspunsul castigator si mai ales la criteriile de alegere al acestuia.

Cer senin (clear skies) de la astronomi si ma intreb, pentru cei care terraformeaza planete, care ar fi salutul dorit? Rain fall?

Deci asteptam sa va premiem pentru cel mai bun salut de folosit pe Marte si cele mai haioase/stiintifice (sau / sau) raspunsuri la intrebarea: ce v-ati lua cu voi daca ati pleca acolo?

0 comments:

Trimiteți un comentariu